Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Acties drukken winstmarges Ahold

Ahold heeft zijn omzet vorig kwartaal weten te verhogen. De acties, die nodig waren om klanten te trekken, zetten de winstmarges echter verder onder druk, bleek donderdag uit de jaarcijfers van het supermarktconcern. Mede door het toenemende aantal promoties in Nederland en de Verenigde Staten zakte de operationele winstmarge van Ahold vorig kwartaal naar 3,7 procent, tegen 4,3 procent een jaar eerder.

Het bedrijfsresultaat nam met bijna 6 procent af tot 302 miljoen euro. De nettowinst steeg wel 2 procent, naar 219 miljoen euro. Ahold meldde vorige maand al een omzetgroei van 8 procent, tot 8,1 miljard euro, in het vierde kwartaal.

In Nederland wist marktleider Albert Heijn met een flink promotieprogramma en de opening van nieuwe winkels zijn marktaandeel op peil te houden.

Bron: Nieuwe Oogst
Publicatiedatum: