Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Lokaal en bio zijn niches, de meerderheid wil gewoon verse producten"

HNGRY: het IKEA-concept voor voeding

Tholen - In Antwerpen opende Thierry Peeters eind vorig jaar een gloednieuw concept, genaamd HNGRY. Dit concept is gericht op personen die 'last-minute' willen beslissen wat ze vanavond gaan koken. Als mensen het pand binnenstappen, stappen ze als het ware een kookboek binnen en kunnen ze kiezen uit een tiental gerechten. Alle ingrediënten zijn per gerecht gerangschikt op een grote foto aan de muur. Zo wordt snel duidelijk wat de inhoud is.


Thierry Peeters bij twee van zijn gerechten

IKEA
Ongeveer een jaar geleden kwam Thierry een vergelijkbaar concept tegen in Berlijn en vanaf die tijd werkte hij aan zijn eigen idee. "We hebben bewust gekozen om het simpel te houden. Grote foto's aan de muur van de gerechten en de producten ervoor gepresenteerd. Klanten kunnen de exacte hoeveelheid pakken, die ze nodig hebben voor één of meerdere gerechten. Zo voorkom je dat er later iets wordt weggegooid. Wat Ikea met meubels doet, doen wij met voeding."





Grote doelgroep
Tot nu loopt HNGRY naar tevredenheid. "Gelukkig krijgen we veel aandacht van de pers en komen veel mensen uit nieuwsgierigheid kijken. Als ze door hebben wat hier wordt verkocht, wordt enthousiast gereageerd. We hebben al een vast cliënteel en op zaterdagen komen hier gemiddeld 500 tot 600 mensen binnen. Van de zomer willen we dat verdubbeld hebben." Zijn doelgroep is breed. "Drie jaar geleden had ik een brasserie en ik weet wat 'gewone' mensen lekker vinden. Iedereen kan hier terecht. Er zijn tegenwoordig heel veel nieuwe concepten, die inspelen op een niche, zoals bio of lokaal. Daar komen de foodies op af, maar ik geloof dat de meerderheid gewoon verse kwaliteitsproducten wil hebben."



De groenten en fruit worden gekocht bij een AGF-groothandel uit Antwerpen. "We richten ons op de seizoenen. Zo worden er momenteel gerechten aangeboden met wintergroenten." Het idee van een pakket voedsel afhalen is op zich niet nieuw. "Tegenwoordig worden heel veel voedselpakketten verkocht. Mensen kunnen bijvoorbeeld een abonnement afsluiten en deze kunnen ook worden thuisgebracht. Een abonnement klinkt makkelijk, maar toch zie ik dat steeds meer personen per dag willen beslissen wat ze gaan eten. Wekelijks zijn nieuwe menu's te verkrijgen en zo leert men ook nieuwe producten kennen." Thierry is niet bang dat anderen het concept gaan kopiëren. "Het lijkt me juist leuk, want dat is een teken dat het een succes is."



Simpel
Het concept is nog volop in ontwikkeling. "Ik evalueer wekelijks wat goed loopt en wat we mogelijk nog zouden kunnen wijzigen. Het is wel de bedoeling dat het hier geen mix wordt van allerlei concepten, zoals een koffietent of een kleine supermarkt. Nee, mensen komen hier voor hun maaltijd van vanavond: zo simpel is het. Ik wil voor elkaar krijgen dat men op het juiste moment aan HNGRY denkt. Niet te veel nadenken, alleen een keuze maken uit het menu, inpakken en beginnen met koken. Dit is een nieuwe trend en ik wil de basis leggen voor een nieuwe kookhype. Wij maken het de mensen gemakkelijk en ik geloof er in!"





Voor meer informatie:
HNGRY
Thierry Peeters
+32 475 555 646
tp@hngry.be
www.hngry.be