"Als ik het pand verlaat, heeft de klant het keurrapport in zijn mailbox"
"Ik werk voornamelijk voor bedrijven in Barendrecht en het Westland. Maar ik kom ook in Belgiƫ en als de klant het vraagt, ga ik ook naar het buitenland", vertelt Moes. Het vrije ondernemerschap bevalt hem goed. Wel heeft hij het idee dat het er niet makkelijker op wordt. "De supermarkten hebben veel macht, de importstromen worden minder en de consumentenbestedingen staan onder druk. Dat heeft allemaal weerslag op mijn werk. Je ziet dat sommige handelsbedrijven uit kostenoogpunt kiezen voor een eigen keurmeester, maar wat mij betreft is dat een kortetermijnvisie. Zo iemand is niet meer onafhankelijk en dat is juist wat een aflader verlangt."
Volgens Moes is het voor klanten prettig om met een klein bedrijf te werken. "Bij bedrijven die groter worden, gaat de communicatie over verschillende schijven. Ik scoor juist met snelheid en klantgerichtheid. Ik werk met een keursysteem, waarbij alle informatie en foto's ter plaatse worden ingevoerd. Aan het einde van de keuring wordt direct een rapport verzonden. Op het moment dat ik het pand verlaat, heeft de klant het rapport in zijn mailbox, dat hem direct inzicht geeft in de productkwaliteit bij aankomst."
"De kwaliteitseisen zijn er in de loop der jaren niet minder op geworden. We meten een representatief monster uit de partij dan ook op tal van parameters, zoals de rijpheid, kleur, brix, schilschade etc. We kennen kwaliteitsscores toe en geven een indicatie van de houdbaarheid, waarbij we tenslotte ook nog een algemene reactie toevoegen, gebaseerd op onze ervaring", vertelt Moes. Hij probeert tijdens de kwaliteitscontroles commercieel te denken. "Natuurlijk, goed is goed en slecht is slecht, maar een teler probeert een zo goed mogelijk product af te leveren en niet door elk product dat geen 100% waarde heeft, hoeft een dikke streep heen."
Voor meer informatie:
Moes Ozata
Moes Quality Control
+316 317 818 38
info@moesqualitycontrol.nl
www.moesqualitycontrol.nl