Staatssecretaris Dijksma opent GroenteCongres
We eten meer en vaker, maar niet altijd gezond. Dat heeft vele oorzaken zoals het ontbreken van gezonde snacks. Groente eten is gedoe en groente eten is geen onderdeel van de dagelijkse routine. Als onderdeel van het GroenteCongres komen in twee workshoprondes diverse locaties aan de orde die kansrijk zijn om de consumptie van groente en fruit te verhogen. Denk aan scholen, sportkantines, de supermarkt, de werkplek, horeca, zorginstellingen en kinderdagverblijven.
In de workshop 'Supermarkt' spreekt Sanne Bogaards, Corporate Social Responsibility bij Lidl, met de aanwezigen over makkelijk en betaalbaar kiezen voor gezond. Al vijf jaar op rij is Lidl door consumenten gekozen als beste supermarkt in groente en fruit.
In de workshop 'Zorginstellingen' komen de deelnemers meer te weten over de manier waarop de consument in 2020 zijn groente koopt. Onlineverkoop van levensmiddelen is in opmars en trends als gezonder leven, focus op smaak en oorsprong zijn niet te negeren. Ook zorginstellingen focussen zich meer en meer op deze trends. ABN Amro werkt aan een publicatie hoe versketens hierdoor veranderen en welke kansen er zijn. Het volledige programma is te vinden op de website.
Groente is lekker en mag veel vaker worden gegeten. Dat is de insteek van het GroenteCongres op 26 maart a.s. in het WTC in Rotterdam. De organisatie, het GroentenFruit Huis en Platform Gezonde Voeding 0-4 jarigen, brengen hier professionals uit de voedingstuinbouw en de gezondheidszorg met elkaar in contact. Nooit eerder werd vanuit zoveel diverse sectoren gesproken over de kracht van groente. De boodschap, die iedere bezoeker zeker mee naar huis zal nemen, is dat groente vooral lekker is en dat het eten van groente aan de basis staat voor een goede gezondheid. Meer informatie en Inschrijven: www.groentecongres.nl