Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Toekomstgericht samenwerken: GRODAN toegetreden tot de ‘Club van 100’

Door het verdwijnen van de collectieve financiering van het innovatie gedreven onderzoek via het Productschap Tuinbouw, staat de doorontwikkeling van kennis sterk onder druk. Het gaat daarbij om onderzoek met een tijdshorizon van 5 tot 10 jaar voor introductie in de praktijk, onderzoek dat ook wel toegepast strategisch onderzoek wordt genoemd. Op initiatief van Wageningen UR Glastuinbouw neemt Grodan deel aan het veiligstellen van toegepast strategisch onderzoek voor de glastuinbouw.



Succesvol initiatief
Op voorstel van Wageningen UR Glastuinbouw hebben toeleveranciers in de glastuinbouw, waaronder Grodan, de handen in elkaar geslagen om een bijdrage te leveren aan de continuïteit van het Nederlandse toegepast strategische onderzoek voor de glastuinbouw. Het initiatief, met als werktitel 'Club van 100', staat open voor álle toeleveranciers van materialen en software in de tuinbouw.

Tijd voor vernieuwing
Telers en telersorganisaties slaan de handen ineen om te voorkomen dat de stroom van kennis en innovaties zal opdrogen. Wageningen UR Glastuinbouw heeft de handschoen opgepakt door een initiatief te ontwikkelen, waarmee toeleveranciers van de glastuinbouw bijdragen aan de continuïteit van het toegepast strategische onderzoek in Nederland. Vierendertig toonaangevende bedrijven zijn al lid van de Club van 100. Zo ook Grodan. 'Het huidige klimaat vraagt om vernieuwende oplossingen binnen de glastuinbouw. Sommige grote vraagstukken moeten we samen oppakken. Grodan draagt daar natuurlijk graag een steentje aan bij', aldus Vincent Deenen, Director Marketing & Development Grodan. Daarmee pakken Grodan en de partnerbedrijven de verantwoordelijkheid voor een stuk veiligstelling van het toegepast-strategische onderzoek bij Wageningen UR Glastuinbouw.

Unieke samenwerking
Op donderdag 15 januari heeft Vincent Deenen, Director Marketing & Development, het initiatief officieel bekrachtigd door samen met Sjaak Bakker, Business Unit Manager Wageningen UR Greenhouse Horticulture, de handtekeningen te plaatsen voor een meerjarige samenwerkingsovereenkomst. Sjaak Bakker: 'Met Grodan aan boord zijn we een stap dichterbij het realiseren van onze doelstelling. We kijken uit naar een effectieve samenwerking tussen alle partners.'
Publicatiedatum: