Topman AH stapt op
Supermarktconcern Ahold heeft over het vierde kwartaal van 2014 een geconsolideerde netto-omzet gerealiseerd van 8,1 miljard euro, een stijging van 7,9% ten opzichte van het vierde kwartaal van 2013. Tegen constante wisselkoersen steeg de netto-omzet met 2,6%. Over heel 2014 bedroeg de geconsolideerde netto-omzet 32,8 miljard euro, een stijging van 0,5% ten opzichte van 2013. Tegen constante wisselkoersen steeg de netto-omzet met 0,8%.
In Nederland was sprake van een aanzienlijk verbeterde omzetontwikkeling met in het vierde kwartaal een stijging van 4,5% van de netto-omzet dankzij een identieke omzetgroei van 2,2% en verdere uitbreiding van het Albert Heijn-netwerk in Nederland en Belgiƫ. De omzetgroei in het vierde kwartaal kan worden toegeschreven aan sterke prestaties van de Albert Heijn-winkels en aan de internetactiviteiten van Albert Heijn Online en bol.com tijdens de feestdagen. Daarom steeg het marktaandeel van Albert Heijn in het vierde kwartaal ten opzichte van vorig jaar. Ook over het hele jaar kende het marktaandeel een lichte verbetering.