Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
De Appelaere 'Beste Product van het Jaar'

Sweet Eve aardbeien winnaar 'Beste AGF Product van het Jaar'

Op 17 december zijn de winnaars bekendgemaakt van de verkiezing Beste Product van het Jaar 2014 - 2015. Vandaag zijn de Sweet Eve aardbeien bekroond met de consumentenprijs "Beste AGF Product van het Jaar 2014-2015". In een grootschalig Nederlands consumentenonderzoek is de Sweet Eve aardbei verkozen tot Beste Product van het Jaar in de categorie AGF. Dit is een gloednieuwe hedendaagse aardbei, honderd procent van Nederlandse bodem en zoeter, steviger en aromatischer dan de tot nu toe verkrijgbare aardbeien in de supermarkt. Sweet Eve aardbeien krijgen deze eretitel op basis van consumentenbeoordelingen op drie criteria: prijs-kwaliteitverhouding, productpresentatie en gebruikstevredenheid.



Sweet Eve maakt grote indruk in korte tijd
Een nieuwe aardbeien variëteit succesvol telen en in de markt zetten is niet zo maar iets. Al in 2010 besloten VitalBerry, Bakker Barendrecht en Albert Heijn om samen Sweet Eve als smaakaardbei te ontwikkelen voor de Nederlandse markt. In juni van dit jaar was het dan zover dat deze echte zomeraardbeien van Hollandse bodem geïntroduceerd konden worden. Van eind juni tot half september waren ze beschikbaar in de supermarkten van Albert Heijn. De Nederlandse consument kiest duidelijk voor kwaliteit en smaak. Of zoals foodtrendwatcher Samuel Levie reeds bij de introductie opmerkte: "Mensen gaan steeds bewuster om met hun eten. Het credo 'zo veel mogelijk voor zo min mogelijk' maakt plaats voor het kiezen van kwalitatieve producten met meer waardering voor smaak en oorsprong. Een lekkere aardbei heeft echter voor de meeste mensen grotendeels te maken met een hoog zoetgehalte en een fijne geur. De volzoete smaak van Sweet Eve zorgt hier juist voor een hernieuwde kennismaking met de aardbei en doet beseffen: zó hoort een lekkere aardbei te smaken."

De Appelaere, beste product

Naast de 19 categoriewinnaars is fruitdrank Appelaere uitgeroepen tot overall winnaar; een bekroning voor de hoogste gemiddelde score van allemaal. De scores van alle genomineerde producten zijn gebaseerd op drie criteria: prijs-kwaliteitverhouding, productpresentatie en gebruikstevredenheid. Het onderzoek is een initiatief van Q&A Research & Consultancy in combinatie met Consumer Contest Company. In totaal streden er 113 producten mee voor de prijs, waarbij de consument de uiteindelijke winnaar kiest. Bijna 20.000 consumenten hebben in oktober via de website www.besteproductvanhetjaar.nl hun favoriete product beoordeeld.

De Appelaere is een product van het familiebedrijf van fruitteler Henk Tazelaar uit het Zeeuwse Waterlandkerkje. Het bedrijf brengt sinds 1995 pure fruitsappen op de markt. Naast Appelaere levert het bedrijf ook Perelaere en Sinaasappelaere. Appelaere is 100% appelsap. In elke fles zijn minimaal 1 kilo appels verwerkt van verschillende, milieubewust geteelde appelrassen. Door pasteurisatie blijft het sap lang houdbaar. De appelsap kan in een gesloten fles minstens 2 jaar buiten de koelkast worden bewaard, terwijl de smaak en kwaliteit op peil blijft. De Appelaere is verkrijgbaar in horecagelegenheden, diverse supermarkten en speciaalzaken.
Publicatiedatum: