Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

HelloFresh verkozen tot VEDIS New Retail Champion 2014

HelloFresh is dinsdag 16 december jl. op de eindejaarsbijeenkomst van VEDIS Retail Platform verkozen tot het meest innoverende en relevante retailconcept. De online aanbieder van maaltijdboxen met verse ingrediƫnten kreeg veertig procent van de stemmen van de ruim honderdvijftig aanwezige retaildeskundigen op het event van VEDIS.

HelloFresh was met vier andere retailers genomineerd voor de prijs. Bilder & De Clercq kreeg 31 procent van de stemmen, op afstand gevolgd door ReShare Stores met zeventien procent. Hekkensluiters waren De Schoenenfabriek en Bakhuys Amsterdam met respectievelijk zeven en vier procent van de stemmen.

De vijf kandidaten waren door een vakjury geselecteerd uit een lijst van circa 23 retailers. Criteria waren dat een concept vernieuwend in de marktbewerking en onderscheidend moest zijn, relevant en actueel, passie voor ondernemerschap en 'here to stay'. Aan de winnaar van VEDIS New Retail Champion Award 2014 zijn een consumentencampagne van reclamebureau XXS Amsterdam, vijf dagen consultancy van Capgemini en een Toshiba-tablet verbonden.

Nadat de vakjury een voorselectie van 5 spraakmakende retailconcepten had vastgesteld, kregen alle genomineerden de tijd en de ruimte om de zaal met retaildeskundigen te overtuigen van de kwaliteiten van het eigen retailconcept. Na enerverende en van innovatie en passie doorspekte presentaties, kregen de aanwezige retaildeskundigen in de zaal, de gelegenheid om hun stem uit te brengen.

De winnaar van de VEDIS New Retail Champion Award 2014, Maartje Frederiks van HelloFresh, kreeg uit handen van Peter Verveen, voorzitter van VEDIS Retail Platform, de Award uitgereikt.

De vakjury was onder de indruk van de kwaliteit van de genomineerde concepten:
  • Bakhuys Amsterdam
  • Bilder & De Clercq
  • Hello Fresh
  • Reshare
  • De Schoenenfabriek
Vakjury VEDIS New Retail Champions 2014 bestond uit:
  • Alex van Schaik, CEO Leen Bakker
  • Leon Berger, Principal Consultant Consumer & Retail Capgemini
  • Theo Rauch, directeur TMO Fashion Business School | Detex
  • Jos Voss, Sector specialist Retail Rabobank Nederland
  • Harry Bijl, manager Inspiratie & Innovatie bij INretail
  • Leo van de Polder, General Manager Popai Benelux & Education manager Popai International

Publicatiedatum: