Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Israël: merk niet van belang voor consumenten

Een IsraĆ«lische studie heeft uitgewezen dat consumenten geen belang hechten aan het merk als het gaat om de aankoop van groenten en fruit. Veel consumenten geloven dat gemerkte producten duurder zijn. De helft van de ondervraagden beweert dat een gemerkt label geen kwaliteit verzekert. 65% van de ondervraagden kreeg een aantal groenten- en fruitmerken te horen. 57% kon zich nog een aantal namen herinneren, maar de meerderheid van de ondervraagden (82%) gelooft niet dat het label een belangrijke factor is. 

Bovendien verklaarde 86% dat de prijzen van merkproducten meestal hoger zijn. Het merendeel (65%) geeft de voorkeur aan fruit zonder etiketten.51% van de ondervraagden was van mening dat een etiket niet betekent dat het een product van kwaliteit is. De namen die het meest werden herkend, waren: Tali Grapes en Jaffa (herkend door ongeveer 75%). De studie toont aan dat er wordt gekozen op basis van visuele en tastbare factoren en dat merken niet noodzakelijk een indicatie zijn van een goede prijs of kwaliteit.
Publicatiedatum: