Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jean-Paul Nuijten:

"SpecialTom-telers krijgen zeggenschap in strategie"

Tholen - Na 27 jaar bij bedrijven in de AGF-handel te hebben gewerkt, is tuinderszoon Jean-Paul Nuijten zijn eigen bedrijf gestart: SpecialTom. De focus ligt op de tomatenspecialty's. Naast Nederlandse en Belgische tomaten, importeert hij tomaten uit Marokko, Spanje, Italië, en Tunesië. "Ik zoek naar tomatentelers die op zoek zijn naar een nieuwe partner. De kracht van dit bedrijf is dat we echt gaan zoeken naar samenwerking. Tuinders die deelgenoot worden van SpecialTom, krijgen ook zeggenschap in de strategie."


Jean-Paul Nuijten

"Ook aan de afzetkant zoek ik nadrukkelijk de samenwerking. Binnen Europa ken ik mijn weg en heb ik voldoende contacten met zowel klanten in retail en op de wholesalemarkten. Echter voor Oost-Europa en Rusland ben ik in contact met Nederlandse exporteurs die hun weg kennen en voldoende ervaring hebben met deze markten om onze producten te gaan vermarkten",vertelt Jean-Paul, die tijdens de Fruit Attraction voor het eerst zijn bedrijf aan het grote publiek introduceerde. Hij heeft zijn intrek genomen in het pand van Van de Watering van Breda, die tevens zijn logistieke partner is.

Marexport
Los van SpecialTom is Jean Paul onder de naam Marexport ook een joint venture aangegaan met de Marokkaanse 'Cooperative Agricole Adrar'. Deze coöperatie beschikt over 150 hectare, daarnaast hebben zich een zestal telers aangesloten met een gezamenlijk areaal dat de 300 ha overschrijdt. De Marokkaanse tomaten worden zowel binnen Europa als op de Oost-Europese markt vermarkt via SpecialTom. "Momenteel is er door de boycot een goede vraag uit Rusland en we kunnen van de weken 41 tot en met week 20 een breed assortiment Marokkaanse tomaten aanbieden. Wellicht gaan we in de nabije toekomst naar een jaarrond productie van een aantal variëteiten."

De reacties op SpecialTom en Marexport zijn volgens Jean Paul erg positief. "We hebben al goede afspraken gemaakt met retailers. Nu ben ik vooral bezig om een jaarrond aanbod kwalitatief hoogwaardige tomaten aan te bieden. Voor telers uit Nederland en België die op zoek zijn naar iets nieuws en zeggenschap willen houden over bijvoorbeeld prijzen, markten en merken, is SpecialTom een goede kans", besluit Jean-Paul.

Voor meer informatie:
Jean-Paul Nuijten
SpecialTom
Mob: 06-51214082
jp@specialtom.com
www.specialtom.com