Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Costco maakt debuut in China door Alibaba

Costco Wholesale Corporation, de grootste Amerikaanse retailketen opereert voor het eerst in China. Issaquah, een bedrijf dat gevestigd is in Washington heeft een winkel geopend op T-Mall. Dit is een online marktplaats waar Alibaba en Taobao samenwerken. In de online winkel kunnen consumenten babyverzorgingsproducten, schoon-heidsproducten, voedingssupplementen en huishoudelijke producten van Costco kopen. De aankoop zal direct gebeuren via de Verenigde Staten. Dit proces duurt vijf tot twintig dagen, afhankelijk van de website. 

Costco hoopt op China's groeiende interesse in geïmporteerd en kwaliteitsvol product om nieuwe omzet te genereren. De stadsinwoners kiezen steeds vaker voor geïmporteerd voedsel, aangezien de voedselveiligheid al meerdere keren in gevaar werd gebracht. Zo was er babyvoedsel besmet met melamine en werd het vlees van een rat verkocht als lam. 

Costco T-Mall store 
De keten met 664 warenhuizen wereldwijd zal in China te maken krijgen met grote concurrentie. Zo is Yhd.com (met een aandeel van 51% voor Wal-Mart) van plan om meer geïmporteerd voedsel te verkopen dan de 250 miljoen verkochte items in 2013. Ook Sam's Club die in handen is van Wal-Mart breidt uit in China waar het inmiddels al 10 winkels heeft. 

Costco heeft niet gezegd of het ook winkels zal lanceren in China. Het bedrijf zal de consumptie analyseren met de gegevens van Alibaba. 

Costco kondigde een nettowinst aan van 697 miljoen dollar (ongeveer 544 miljoen euro) in het vierde kwartaal, terwijl dit een jaar eerder 617 miljoen dollar (ongeveer 481 miljoen euro) was. De netto-inkomsten van het fiscale jaar dat eindigde op 31 augustus was 2,06 miljard dollar (ongeveer 1,6 miljard euro), in vergelijking met 2,04 miljard dollar (ongeveer 1,59 miljard euro) vorig jaar. 


Publicatiedatum: