Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Spanje: areaal suikermaïs breidt flink uit

Huercasa, 36 jaar opgericht geleden als familiebedrijf, is altijd gegaan voor innovatie in groenten zoals andijvie en verwerkte producten zoals gekookte en gepelde bieten. Vlaggenschip blijft de gekookte en vacuümverpakte maïskolven; een product dat meer dan 65% van het marktaandeel inneemt, zowel in eigen land als in Europa.

Juist op dit moment loopt de zoete-maïsoogst ten einde, waarbij geen opmerkelijke ontwikkelingen te noteren waren. Carlos Olmos, CEO van Huercasa: "Dit jaar was het iets kouder dan gewenst, maar het heeft niet echt een negatief effect gehad op het gewas."

De sales in 2014 hebben de positieve trend uit 2013 voortgezet. "Dit jaar hebben we zelfs een toename van 40% van het areaal gepland ten opzichte van vorig jaar," zegt Carlos Olmos. "Hiermee willen we, zoals altijd, het aanbod aan onze klanten tijdens de lente garanderen en tevens onze kwalitatief hoogwaardige producten en service blijven uitbreiden."

Met betrekking tot de uitvoer naar Rusland: "De boycot is nu nog geen probleem, want hij heeft geen invloed op verwerkte producten."


Nieuwe verwerkte producten op Fruit Attraction
Dit jaar zal Huercasa Fruit Attraction benutten als podium voor de presentatie van haar nieuwe verwerkte peulvruchten, "Sabor Sabor" ("Smaak, smaak '), een breed assortiment dat kikkererwten, linzen en rode bonen bevat.


Manuel Moracho en Carlos Olmos Marinero op de Fruit Attraction van vorig jaar.

"Deze nieuwe producten behouden de smaak en het aroma van vers gekookte peulvruchten en worden bewaard in koelcellen voor betere organoleptische eigenschappen," zegt Carlos. "Ze zijn uitstekend in combinatie met verwerkte groente en salades, en leveren daarmee toegevoegde waarde aan de afdeling AGF in de winkels."

U kunt Huercasa bezoeken op de Fruit Attraction in Hal 9, stand 9F08.


Contact:
Carlos Olmos Marinero
Las Lagunas de Sanchomunño (HUERCASA)
C/ Lavaderos s/n Sanchomuño. Segovia. Spain
T: + 34 921160006
carlosolmos@huercasa.com
www.huercasa.com
 
Publicatiedatum: