Greydanys-medewerker Tjalke Stoelwinder Held van de Smaak 2014
Om dit te realiseren, werkt hij samen met een breed netwerk van telers, maaltijdbereiders, supermarkten en zorginstellingen in de regio. De maaltijden – gemaakt van natuurlijke ingrediënten en uitstekend van smaak – vinden hun weg in de ouderenzorg, via supermarkten, maar bijvoorbeeld ook naar studenten. Zijn ambassadeurschap voor de peulvrucht, liefde en passie voor de oude regionale rassen, de samenwerking met een uitgebreid netwerk en het innovatieve karakter van de maaltijdontwikkeling gaven de doorslag voor de vakjury. De jury roemde alle 12 finalisten die allen op hun eigen manier bezig zijn om bonen en peulvruchten af te helpen van hun ietwat stoffige imago en bewijzen dat bonen ook best 'sexy' kunnen zijn.
De publieksprijs werd gewonnen door Ton Vreeken van Vreeken's Zaadhandel uit Dordrecht. Hij behaalde met voorsprong de meeste stemmen van de verkiezing op de website van de Week van de Smaak. De zaadhandel van Ton Vreeken is een begrip in het land. Met zijn zaadhandel voorziet hij tuinders en hobbytelers door heel het land van zaadgoed. Hiermee en met zijn goed lopende webwinkel heeft hij een grote schare volgers opgebouwd, die en masse op hem gestemd hebben.
De Held van de Smaak verkiezing is onderdeel van de Week van de Smaak die dit jaar plaatsvindt van 27 september tot en met 5 oktober. Door het hele land vinden honderden smaak-activiteiten plaats waarvan velen in het teken staan van bonen en peulvruchten.
Bron: Week van de Smaak