Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

NRW Retail & Food Tour bezoekt Edeka, 3M, Walter Rau, Gewächshaus Neurath

Tholen - De eerste avond en de eerste dag van de NRW Retail & Food Trend Tour zijn inmiddels achter de rug en de deelnemers hebben al verschillende indrukwekkende verhalen gehoord. Zo vertelde dinsdagavond Pieter van Gogh over de strenge regels bij de bouw van zijn Duitse kas, werd duidelijk dat Duitsers meer zijn dan bier, sauerkraut en lederhosen en werden de deelnemers ingelicht over de complexe, Duitse retail.

Herr Zielke van de Edeka is trots op zijn hele AGF-afdeling. 

Een presentatie over de regio. In een straal van 100 km rond Kaarst bevinden zich zestien miljoen consumenten.

De eerste volledige dag van de tour omvatte een bezoek aan een bijzonder Edeka-filiaal waar er veel aandacht is voor de AGF. Daarna reisde het gezelschap door naar 3M om daar te horen vanuit welke bedrijfsvisie ('mensen helpen') en uit welke toevalligheden diverse innovaties zijn ontstaan. Na een bezoek aan de stad en de gezaghebbers, bezichtigde de groep het Walter Rau Neusser Öl und Fett, waar bijzondere geuren opstegen bij het verwerken van diverse oliesoorten voor onder andere McDonalds. 

Walter Rau, olieraffinaderij

De dag werd vervolgd met een bezoek aan het grootste kasteeltproject in de regio. Teler Carsten Knodt vertelde waarom de hogere prijzen voor Duitse kasproducten broodnodig zijn en waarom de kas, ondanks dat de teler gelooft dat de markt vol is, nog verder uitgebreid wordt. 


Jochem Wolthuis met teler Carsten Knodt

De dag werd afgesloten in het Deutscher Haus in Kaarst. Donderdag staan diverse Duitse retailers op het programma. Onder andere het hoofdkantoor van Rewe wordt vandaag bezocht, evenals Globus, Aldi en Lidl. Daarna reizen een aantal deelnemers door naar het Obst- und Gemusekongress, dat vrijdag plaatsvindt in Düsseldorf.