Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Tesco opsplitsen in drie winkels om weer winstgevend te worden"

Supermarktanalist Bruno Monteyne van Bernstein Research heeft de nieuwe Tesco-topman Dave Lewis geadviseerd om Tesco op te splitsen in drie winkels om weer geld te gaan verdienen: een high-end store die concurreert met Waitrose, een traditionele Tesco-winkel en een discountketen om het op te nemen tegen Aldi en Lidl.

Volgens de analist is dit de enige manier waarop de ingezette winstdaling kan stoppen. Volgens Monteyne, zelf voormalig directeur van Tesco, kan Tesco met drie verschillende kanalen verschillende strategieën gebruiken voor verschillende klanten. "Deze opvattingen zijn misschien excentriek of radicaal, maar dat is precies wat Tesco nodig heeft."

De opkomende discounters Aldi en Lidl hebben in Engeland flink wat marktaandeel afgepakt van de traditionele 'Big Four'. Tesco is het zwaarst getroffen. Daarom moest de voormalig CEO Philip Clarke het veld ruimen. Dave Lewis, afkomstig van Unilever, neemt de taken vanaf begin oktober over: independent.co.uk
Publicatiedatum: