Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

SAB Catering zet Hollandse groente- en fruitproducten op de menukaart

Landelijke bedrijfscateraar SAB Catering gaat vanaf maandag 18 augustus voor minimaal een maand in alle ruim 235 bedrijfsrestaurants de Hollandse groente- en fruitproducten extra op het menu zetten. SAB zet twee dagen per week recepturen op de menukaart met Nederlandse producten. Het initiatief is een reactie op de Russische boycot op groente en fruit die uit de Europese Unie afkomstig zijn. SAB ondersteunt hiermee de landelijke campagne van Stichting Samen Sterk, een initiatief van de Glastuinbouwsector met het motto: 'Samen Sterk, met Hollandse groente en fruit aan het werk!'.

Samen Sterk
Judith Veerman, productmanager SAB Catering, laat weten: "Toen wij hoorden van de Stichting Samen Sterk, die de afname van de geboycotte groente- en fruitsoorten van de Hollandse telers in eigen land helpt vergroten, is SAB direct in actie gekomen. Er zijn een zestal recepturen opgesteld waar de belangrijkste Nederlandse producten, die nu geboycot worden, in zitten. Dit zijn de Hollandse tomaten, komkommers en paprika's. Wij verwachten dit uit te breiden met ook Nederlandse fruitproducten. In alle restaurants zullen vanaf volgende week aankondigingen staan om deze Hollandse gerechten onder onze ruim 25.000 lunchgasten te promoten. Ook zullen wij het consumeren van de groente- en fruitproducten van eigen bodem stimuleren door deze producten extra toe te voegen aan salades, als garneringen van broodjes en bij toppings voor soepen. Voor SAB is dit een actie die volledig aansluit bij onze bedrijfsfilosofie om zoveel mogelijk streekproducten en producten van het seizoen te kiezen. En wat is nu lekkerder dan een Nederlands product met een volle, unieke en vaak ouderwets lekkere smaak!", aldus Judith Veerman.

Publicatiedatum: