Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Verkoop lelijke AGF door Intermarché groot succes



Hoewel slecht gevormde of lelijke appelen, wortelen of citroenen net zo lekker zijn, worden ze normaal gesproken niet verkocht in supermarkten. Telers gooien dit soort groenten en fruit weg, omdat ze niet voldoen aan de esthetische normen en winkels ze niet accepteren uit angst dat consumenten ze niet kopen. Elk jaar worden er zo honderden miljoenen tonnen 'imperfecte' groenten en fruit afgedankt. 

Supermarktketen Intermarché, de derde retailer van Frankrijk, wilde deze verspilling tegengaan en creëerde een speciale afdeling voor lelijke groenten en fruit die met 30% korting verkocht worden. Intermarché lanceerde een speciaal merk met eigen logo, etiket en reclamecampagnes.

Van de esthetisch imperfecte groenten en fruit worden ook soepen en sappen gemaakt, met etiketten zoals "van lelijke sinaasappelen". Deze producten, die 30% goedkoper zijn maar prima smaken, zijn een groot succes. Tijdens de eerste twee weken werd volgens Intermarché 1,2 ton lelijke groenten en fruit verkocht en steeg het aantal klanten in de winkel met 24%. De campagne van Intermarché is, naast andere redenen, gevoerd als onderdeel van de EU verklaring van 2014 als het jaar van het vechten tegen voedselverspilling.
Publicatiedatum: