Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Sprouts Farmers Market durft AGF achterin de winkel te leggen

De marges bij de retail worden gemaakt op groenten en fruit. Daarom worden bezoekers bij aankomst vaak doorgestuurd naar de heuvels sla en tomaten voor ze hun rit met de boodschappenwagen vervolgen naar de minder winstgevende levensmiddelen.

Bij de het Amerikaanse Sprouts Farmers Market in Phoenix is dit niet het geval. Hier worden de verse producten juist achterin de winkel gezet in de wetenschap dat het publiek ze toch wel meepikt. De prijzen van Sprouts liggen 20 tot 30% lager dan de conventionele concurrenten, maar de hogere omzet zorgt ervoor dat de keten toch geld verdient.

Sprouts heeft dan ook het model van een conventionele supermarkt omgedraaid en zet de kruidenierswaren juist in het centrum van de winkel. Analisten van Credit Suisse noemen het één van de meest boeiende groeiverhalen in de retail.
Publicatiedatum: