Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Forse groei Belgische harddiscounters

Voor het eerst sinds 2011 werd een daling van 0,3% in volume genoteerd van de verkopen in de Belgische supermarkten. In het eerste kwartaal van 2014 steeg de omzet van hard discounters als Aldi en Lidl in Belgiƫ met 9,5%. Dat ging ten koste van de kleine supermarkten. Die verloren 7% omzet in vergelijking met het eerste kwartaal vorig jaar. Steeds meer mensen gaan winkelen bij de discounters en deze ketens breiden hun aantal winkels uit. Dat blijkt uit cijfers van Comeos, de federatie voor handel en diensten. In het eerste kwartaal stegen de prijzen in de winkels 0,11%. Dat is minder dan de inflatie die 1% bedroeg. De marges in de sector van de supermarkten bedraagt volgens Comeos circa 1,5%.



Bron: Comeos

Publicatiedatum: