Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
35 naar 55 producten

Aldi breidt assortiment groenten en fruit uit

Tholen - Paginagrote advertenties in De Telegraaf, Metro, Sp!ts: meer groenten in het assortiment van Aldi. Onder de slogan "vers en gevarieerd eten voor iedereen" legt de discounter 20 extra producten in de schappen, waaronder cherrytomaten, snackkomkommers en snackpaprika's. Hiermee komt het aanbod van Aldi op 55 producten.

Aldi lijkt hierin de concurrentie aan te gaan met Lidl. Die discounter gooit al langere tijd hoge ogen met het assortiment groenten- en fruit. Dit jaar wonnen ze opnieuw de GFK-titel voor beste supermarkt in groenten en fruit.




Aldi adverteert met 2 puntpaprika's voor 0,69 euro, ananas voor 1,99, 2 grapefruits voor 0,59 euro, een aubergine voor 0,45 euro, 2 avocado's voor 1,49, 1 kilo Granny Smith voor 1,25 en 1 kilo mineola's voor 0,99. Ook met bleekselderij (450 gram voor 0,75 euro), cherrytomaten (250 gram voor 0,59 euro), snackpaprika's (150 gram voor 1,09) en snackkomkommers (150 gram voor 1,09) wordt geadverteerd. "Wij juichen het natuurlijk toe dat Aldi meer groente en fruit gaat verkopen, maar een aubergine voor vier dubbeltjes en een stuiver is een erg lage prijs. En een puntpaprika voor zeventig cent is ook niet overdreven veel geld. Daarvoor kun je nauwelijks produceren", reageert Albert Jan Maat (LTO) tegen Telegraaf op het nieuws. "Mensen kunnen geen dag zonder voedsel. Dat verhoudt zich niet in een prijzenslag. Laat supermarkten zich vooral onderscheiden door de kwaliteit van het product en niet voor de laagste prijs."




Al eerder dit jaar gaf Aldi extra aandacht aan AGF. In week 11 adverteerde Aldi met dagverse marktprijzen voor AGF. "Om een zo laag mogelijke prijs voor de beste kwaliteit groente te bieden, koopt Aldi op het laatste moment in en zijn de actuele prijzen pas in de winkel bekend", schreef de retailer in de folder. In week 13 adverteerde Aldi onder de slogan "Vers&Voordelig" met komkommers voor 25 cent.


Dank je voor het lezen van WijNoordHolland!

Graag je begrip dat op al onze artikelen copyright rust.
Daarom vragen we je om niet onze teksten te kopiëren maar wel de link http://www.wijnoordholland.nl/index.php?cID=24355#.U1i0LeLn2ix te delen.
Contacteer ons voor meer informatie over het hergebruik van onze teksten of andere vormen van samenwerking

© 2014 WijNoordHolland.
Dank je voor het lezen van WijNoordHolland!

Graag je begrip dat op al onze artikelen copyright rust.
Daarom vragen we je om niet onze teksten te kopiëren maar wel de link http://www.wijnoordholland.nl/index.php?cID=24355#.U1i0LeLn2ix te delen.
Contacteer ons voor meer informatie over het hergebruik van onze teksten of andere vormen van samenwerking

© 2014 WijNoordHolland.
Publicatiedatum: