Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ton Janssen, Tasty Tom

"Focus op smaak en goede promotie"

Ton Janssen van Tasty Tom vertelde vorige week aan peentelers over het succes van het eigen tomatenmerk en wat mogelijkheden zijn om een kwaliteitsproduct als merk in de markt te zetten. NieuweOogst was erbij.

Janssen was door de organisatie van de Themadag Peen in Emmeloord uitgenodigd om een vergelijking te maken tussen de afzet van tomaten en de afzet van peen. De Limburgse tomatenteler is samen met twee collega's initiatiefnemer van het bekende tomatenmerk Tasty Tom.

'Wij begonnen in een periode dat de tomaat bekend stond als Wasserbombe en zijn ons volledig gaan focussen op smaak. Ons doel was onderscheidend zijn in de markt door smaak, kwaliteit en uiterlijk.'

Jaarrond vers leverbaar
In negentien jaar tijd is dat goed gelukt. Tasty Tom heeft een goede marktpositie. Het totale areaal is inmiddels bijna 60 hectare en daarvan is 25 hectare belichte teelt. De tomaten van Tasty Tom zijn jaarrond vers leverbaar.

Om als merk een plek in de markt te houden, investeert Tasty Tom ongeveer 5.000 euro per geteelde hectare in promotie. Het tomatenmerk heeft onder meer een eigen promotieteam.

Onderscheid van bulkproduct
Voor peen ziet Janssen zeker mogelijkheden om een merk te positioneren in de markt. 'Peen heeft een goed imago en is geschikt als snack. Voor een peenmerk is het onderscheid van peen als bulkproduct van doorslaggevend belang.'

Bron: NieuweOogst
Publicatiedatum: