Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

BIG Challenge trapt af voor elfde editie

Op zaterdag 10 november startte BIG Challenge het nieuwe seizoen officieel met de aftrapbijeenkomst op de Universiteit van Wageningen. BIG Challenge gaat in 2019 voor de elfde keer deelnemen en vertegenwoordigt de Agri & Food sector tijdens Alpe d’HuZes op 5 en 6 juni 2019. Deelnemers kunnen zich nog aanmelden.

De bijeenkomst begon met een informatiemarkt, opgebouwd uit de 21 bochten van de Alpe d’Huez. Daar konden de vele nieuwe (kandidaat-)deelnemers de nodige informatie ophalen. In elk kraampje was informatie te vinden, zoals over de accommodatie, materialen, vrijwilligerswerk, wielerkleding en sponsorwerving.

Opgeven is geen optie
Namens de stuurgroep van BIG Challenge hielden Lex Houweling, zoon van oprichter Herman Houweling, en Harold Korsten een inspirerend verhaal over het ontstaan van BIG Challenge en de weg die alle deelnemers de komende maanden zullen gaan naar Alpe d’HuZes 2019.

De (aspirant-)deelnemers kregen alvast de nodige tips en adviezen mee. Jan Jonkers nam de aanwezigen mee in sponsorwerving; “betrek vrijwilligers, sluit aan bij andere evenementen, verleen tegenprestaties en wees gepast brutaal,” vertelde de teamcaptain die als niet-deelnemer op die manier zijn steentje bij heeft gedragen.
Harold Korsten besloot zijn presentatie: “Opgeven is geen optie, dat kan een kankerpatiënt ook niet. Meedoen is een ervaring voor het leven. Geef jezelf dat cadeau voor de rest van je leven.” Familieleden raadde hij dan ook aan om vooral mee te gaan, want het is niet uit te leggen wat je daar als deelnemer meemaakt.

Doel 2019
Herman Houweling startte met BIG Challenge in 2009. In de afgelopen tien jaar haalde de agrarische sector al € 8,5 miljoen bij elkaar voor onderzoek naar kanker. Het is daarmee de tweede grootste fondsenwerver van KWF. De doelstelling van BIG Challenge is allereerst veel geld ophalen voor KWF en daarnaast de trots en saamhorigheid in de agrarische sector vergroten, maatschappelijke betrokkenheid tonen en de agrarische sector bij een breed publiek promoten.

Kankerbestrijding is en blijft heel hard nodig, aldus de organisatoren. Het is nog steeds doodsoorzaak nummer 1. Jaarlijks komen er ruim 100.000 nieuwe gevallen bij en sterven 45.000 mensen aan kanker.

"Er zijn altijd argumenten om niet mee te doen: geen tijd, geld, te druk maar zet onmacht om in kracht en gun jezelf dat cadeau voor het leven. BIG Challenge heeft ingetekend voor 18 teams met fietsers, runners en wandelaars. Naast bedrijventeams zijn er basisteams die bestaan uit ondernemers uit de agrarische sector en mensen die daar affiniteit mee hebben. Je kunt ook individueel meedoen."

Een groot aantal Alpe d’HuZussen, die op 5 juni de Alpe d’Huez één keer beklimmen, hebben zich al aangemeld. Hun doel is een sponsorbedrag van € 666,- per persoon binnen te halen. Er is nog ruimte voor deelnemers. Wil je mee doen of wil je meer informatie? Stuur dan een e-mail naar info@bigchallenge.eu 

Voor meer informatie:
www.bigchallenge.eu 
www.opgevenisgeenoptie.nl 

Publicatiedatum: