Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ook minipaprika's in trek om gerechten in de aanloop naar de feestdagen mee op te fleuren

Grote vraag naar hete pepers in de VS

De vraag naar hete pepers is erg groot op het moment en de voorraad is redelijk stabiel. In de Mexicaanse regio's waar de pepers worden geteeld, hebben ze veel last gehad van orkanen en ander tropisch weer, maar gelukkig hebben de pepers hierdoor geen schade opgelopen. Bovendien lijkt er in het gebied nu een periode met koeler, stabieler weer aan te breken en daarom is de verwachting dat de peperoogst van goede kwaliteit en op tijd klaar zal zijn voor de grote vraag. 

"Hete pepers uit Sonora en Bahia worden bijna jaarrond geleverd," vertelt Jesse Rodriguez van Alamo Produce in Californië. "De oogst is vaak variabel en afhankelijk van de vraag, die op dit moment erg goed is. De markt is ook goed in deze tijd van het jaar. Met Thanksgiving, Kerst en andere feestdagen neemt de vraag vaak toe."

Groeiende vraag naar hete pepers en minipaprika's
De vraag naar hete pepers van verschillende variëteiten en minipaprika's neemt enorm toe in de VS. Leveranciers zeggen dat consumenten steeds creatiever worden met de gerechten die ze bereiden voor Thanksgiving en steeds vaker worden er ook pepers gebruikt in deze maaltijden. Daarnaast zorgen demografische veranderingen ook voor een extra vraag naar pepers.

"We telen voornamelijk de meest gebruikte hete pepers, zoals Jalapeno, Serrano en ook paprika's. We zien dat deze categorie een sterke groei doormaakt en dit geldt vooral voor minipaprika's. Deze worden steeds vaker gebruikt in restaurants, waardoor steeds meer consumenten de paprika's eten. Een andere reden voor de groei is het toenemende aantal Latijns-Amerikanen in het land, die al bekend zijn met de verschillende pepervariëteiten."

Rodriguez voegt toe dat het belangrijk is dat bedrijven consumenten geven wat ze willen, zelfs als dat betekent wat ze aanpassingen moeten doen aan hun producten. "Je moet meegaan met de trends," zegt hij. "Consumenten willen steeds meer hete pepers en minipaprika's en we zien dat veel telers hun areaal vergroten om hier optimaal gebruik van te kunnen maken."

0,45 kg verpakkingen minipaprika's populair 
Alamo Produce is een importeur en distributeur van verse producten, en ze richten zich voornamelijk op massabestellingen die naar klanten worden verstuurd. Ze melden echter ook dat kleine verpakkingen van minipaprika's ook zeer populair zijn bij retailers.

"In supermarkten zijn de 0,45 kg verpakkingen van minipaprika's erg populair," laat Rodriguez weten. "Bij onze massabestellingen bestellen we dozen van 11 kg, een redelijk standaard maat in de VS. Deze dozen worden gebruikt voor rode, oranje en gele paprika's. De hete pepers worden verzonden in plastic dozen en veel hiervan worden verpakt in de maten die de klant kiest."

Hij voegt toe: "Bij Alamo Produce richten we ons op de meest populaire soorten hete pepers en daarom zorgen we ervoor dat de producten van de best mogelijke kwaliteit zijn en dat de voorraad betrouwbaar is."

Voor meer informatie:
Jesse Rodriguez
Alamo Produce
Tel: +1 (951) 961-1295
jrodriguez@alamoproduce.com
www.alamoproduce.com

Publicatiedatum: