Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Kordaat Product Design steekt tuinbouwproducten in nieuw jasje

"Westlandse tuinbouwverhalen vertellen, op welke manier dan ook"

Pas anderhalf jaar geleden zijn de mannen van Kordaat Product Design, een Westlands ontwerpbureau, met hun onderneming gestart. Inmiddels hebben Lucien van der Krans, Hessel Luiten en Jens Luiten al heel wat projecten met succes afgerond. Wat doet Kordaat? “Wij steken Westlandse tuinbouwproducten in een nieuw jasje,” vertelt Lucien, medeoprichter van Kordaat Product Design.

Door de jaren heen is er in het Westland en omstreken ontzettend veel kennis vergaard over het efficiënt telen van groenten, fruit en sierteelt. Bij het aanbieden van dit product aan de consument lijkt soms echter nog wat ruimte te zitten voor verbetering. Jens Luiten: “Het Westland is een uniek gebied in Nederland en zit boordevol prachtige verhalen. Verhalen die de Westlandse tuinbouwproducten nog meer waarde kunnen geven, maar momenteel nog onvoldoende bekend zijn bij de consument. Kordaat heeft als missie deze verhalen naar buiten te brengen. Dit doen we door de Westlandse producten in een nieuw jasje te steken, waardoor zowel het product als de teler volledig tot zijn recht komt.”


De mannen van Kordaat presenteren hun uitvinding ‘De Tommies Tomaten Tap’ tijdens Kom in de Kas

Maken jullie dan verpakkingen?
“Als een verpakking de beste manier is om het verhaal achter een product te vertellen, dan maken we een verpakking, maar het belangrijkste is dat de consument een unieke ervaring beleeft waardoor het product hem of haar bijblijft,” zegt Hessel Luiten. Zo maakte Kordaat eerder dit jaar de Tommies Tomaten Tap, waarmee een consument zijn bekertje met snoeptomaatjes vol kan tappen alsof het echt snoep is. “Een unieke beleving waarvan de reacties tot nu toe meer dan lovend zijn,” voegt Hessel toe. Naast deze innovatie heeft Kordaat het afgelopen jaar opdrachten gedaan voor Kemeling kunststoffen, Metazet en Anco Pure Vanda.

Hoe nu verder?
Er zijn nog ontzettend veel Westlandse verhalen niet verteld. Deze gaat Kordaat op een leuke, effectieve en creatieve manier naar buiten brengen. En of dat nu via een machine, een verpakking of misschien wel een online-platform is, maakt Kordaat niet uit. “Het woord ‘Product’ in ‘Kordaat Product Design’ kun je dus breed interpreteren,” lacht Jens. Hun kantoor aan de rand van Den Haag biedt de mogelijkheid om volledig op de hoogte te blijven van de wens van de consument en tegelijkertijd regelmatig telers te bezoeken in het Westland. Zo kan Kordaat de vraag optimaal laten aansluiten op het aanbod.

Voor meer informatie:
Kordaat Product Design
www.designkordaat.nl
info@designkordaat.nl

 

Publicatiedatum: