Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Publiek onder de indruk tijdens bezoek aan CombiVliet voor Boerderijdag Lidl

"Veel mensen hebben bij een tomatenkwekerij nog het beeld van vroeger"

Honderden mensen bezochten zaterdag 20 oktober de Boerderijdag van Lidl op locatie NoordVliet van CombiVliet in Middenmeer. Het publiek kon de herkomst van de producten ontdekken bij de boeren en telers van Lidl.  Voor de kinderen werd er een speurtocht georganiseerd, zodat ze spelenderwijs leerden hoe, waar en door wie de producten worden gemaakt die op hun bord komen te liggen.
In totaal werden er verspreid door Nederland 19 bedrijven open gesteld voor publiek.

Vooral de stand met biologische gewasbescherming en hommels die voor de bestuiving zorgen, was in trek bij de kinderen en volwassenen. Want beestjes die bewegen zijn natuurlijk geweldig! “Hier kregen we ook veel vragen over, want hoe weet je of een kas in balans is op gebied van biologie? Tja, dat is de specialiteit van onze Biologie Specialisten. Het is belangrijk dat er genoeg ‘eten’ is voor de natuurlijke vijanden van de plagen. Dit zorgt voor de balans. Verder was het leuk voor jong en oud de koningin te ontdekken tussen het volk van hommels. Elk volk heeft een koningin en zonder koningin kunnen ze niet leven. Veel mensen hebben bij een tomatenkwekerij nog het beeld van vroeger, ‘de tuinder in zijn kas van een paar 1000 meter’. Dat is in de hedendaagse tuinbouw echt anders geworden. Om op een duurzame en veilige manier de producten te telen, moeten we aan veel eisen voldoen. Dit betekent dat we dit op een grote schaal toe moeten passen, waardoor dit allemaal efficiënt georganiseerd kan worden. Het publiek was dan ook onder de indruk van onze locatie NoordVliet.”, vertelt Roy van Vliet (locatiemanager NoordVliet).

Ook HarvestHouse, de telersvereniging van ruim 70 telers, waaronder CombiVliet, was aanwezig op deze dag. Het publiek kon kennismaken met de Tomatoblend die sinds kort bij Lidl wordt aangeboden. Dit is een relatief nieuw en veelzijdig product wat steeds meer ontdekt wordt door de consument.

Voor meer informatie:
CombiVliet
info@combivliet.nl
www.combivliet.nl

Publicatiedatum: