Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Spanje: King Courgette garandeert 100% groene energie

King Courgette wordt het eerste bedrijf in de Spaanse provincie Almería dat garandeert dat alle energie die in zijn faciliteiten en processen gebruikt wordt, groen is.

Enkele maanden geleden kondigde King Courgette de implementatie en de inwerkingstelling van zijn nieuwe Plan 2020 aan. Hoewel de strategische doelstelling van het bedrijf is om in twee jaar tijd de beste exploitant van courgette in Europa te worden, is de achtergrond van dit plan heel anders. Het gaat om het opnieuw uitvinden en herstructureren van het bedrijf om het aan te passen aan de nieuwe trends op de markt en de toekomst van de sector.

Na de oprichting van de Afdeling voor Duurzaamheid en de integratie ervan in het Spaanse Netwerk voor de ontwikkeling van de Duurzame Ontwikkelingsdoelen van de VN, is het bedrijf van mening dat ze voldaan hebben aan de afspraken in het Energieplan 2020: "Duurzaam energiebeheer is iets waar we ons al een tijdlang zorgen om maken. We hebben een groot aantal mogelijkheden bestudeerd met betrekking tot de installatie van zonnepanelen, maar daarmee konden we slechts 30-40% groene energie bereiken. We wilden echter dat onze energie voor 100 % groen zou zijn, dus begonnen we met ons electriciteitsbedrijf te onderhandelen over een nieuw energieplan", stelt José Luis Escobar Jiménez, algemeen directeur van het bedrijf.

Duurzaamheid is de nieuwe basis voor het strategische toekomstplan van het bedrijf. "We hebben begrepen dat het thema duurzaamheid niet simpelweg iets is wat 'in de mode' is, noch een kwestie waar je aandacht aan moet besteden vanwege het bedrijfsimago. Het concept duurzaamheid is veel breder en de integratie ervan in organisaties, vanuit sociaal- en milieuperspectief, betekent kort gezegd het vernieuwen en herstructureren van bedrijven. Op die manier zullen ze de aandrijvers van de vooruitgang en de verandering worden", aldus Escobar.

In Nederland zijn de King Courgettes exclusief verkrijgbaar bij Staay Food Group.

Voor meer informatie: 
José Luis Escobar Castañeda - Commercial Manager
King Courgette
Móvil: +0034 610 16 27 61
Telf.: +0034 950 60 79 10
joseluis@kingcourgette.org 
www.kingcourgette.org

Publicatiedatum: